Skip to content

Hasse Andersson – Guld och gröna skogar

Januari 3, 2016

Det var dans och hålligång
Uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Det är en stilla kväll
Men jag får ingen ro
Solen dröjer kvar vid havets rand

Jag börjar tänka på
En gång för länge sen
En annan kväll i pilevallars land

Spelemännen spelade som elden vore lös
Pågarna från Sjöbo var vilda
Och de svingade varsin tös

Det var dans och hålligång
Uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Jag var ung och du var grann
Som vi älskade varann
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Under eken där vid ån
Frågade du mig
Om jag var din i alla våra dar

Och solen sänkte sig
När fiolen stämde upp
Jag lovade att alltid stanna kvar

Det var dans och hålligång
Uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Jag var ung och du var grann
Som vi älskade varann
Och jag lovade dig guld
Och gröna skogar
Ja!

Spelemännen spelade som elden vore lös
Pågarna från Sjöbo var vilda
Och de svingade varsin tös

Det var dans och hålligång
Uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Jag var ung och du var grann
Som vi älskade varann
Och jag lovade dig guld
Och gröna skogar

Jag var ung och du var grann
Som vi älskade varann
Det var sommar, det var guld
Och gröna skogar

Och jag lovade dig guld
Och gröna skogar

From → Uncategorized

Tinggalkan sebuah Komentar

Tinggalkan Balasan

